Ile to jest "kilkana¶cie" w polskiej matematyce?
Moderator: FrancisBegbie
Ile to jest "kilkana¶cie" w polskiej matematyce?
Ile najmniej, a ile najwiêcej mo¿e oznaczaæ s³owo "kilkana¶cie"
-
- *****
- Posty: 596
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 2:00 am
Socjologicznie to może być test o tym jak człowiek pytany o coś bardzo prostego czy oczywistego traci pewność siebie, czy rozumie. Pamiętam jak w ubiegłym semestrze na metodologii facet o takich bzdetach opowiadał/powtarzał jak o czymś makabrycznie trudnym albo odkrywczym, że ja w końcu traciłam na pewności, czy dobrze rozumiem. Podobnie wdychały niektóre studentki "Boże ten człowiek ma nas za jakieś dzieci w przedszkolu". A na egzaminie i tak wypadliśmy bardzo słabo, niektórzy się poprawiali, bo nie było o tym co na wykładach tylko, co w książkach/lekturach. I pan doktor jechał na opinii bardzo wybitnego specjalisty, którego uczelnia wypychała na sympozja naukowe za granicą. Może zresztą i był takim, tylko nie specjalistą od uczenia.
Temat Józka sugeruje, że naście w matematyce nie jest analogiczne z takim językowym czy potocznie rozumianym. Pomiary socjologiczne z matematyką coś wspólnego mają, choć nie koniecznie w sposób widoczny, bo do wszystkiego są programy liczące. Ciekawe co takiego wie lub z czym nie mógł się uporać...
Temat Józka sugeruje, że naście w matematyce nie jest analogiczne z takim językowym czy potocznie rozumianym. Pomiary socjologiczne z matematyką coś wspólnego mają, choć nie koniecznie w sposób widoczny, bo do wszystkiego są programy liczące. Ciekawe co takiego wie lub z czym nie mógł się uporać...
Skończona ilość słów dotyczy tylko skończonej ilości uczuć
Jednoznacznie:
kilkanaście stanowią liczby zawarte w przedziale domkniętym między 11 a 19.
Sens tego pytania raczej kojarzy mi się z forum dla 6 latków, a nie z badaniami w socjologii i chyba nie doszukiwałbym się głębszego sensu..
Widziałem tego posta już kilka dni temu i nawet nie przypuszczałem że ktoś będzie na niego odpisywał w dziale badań, ale skoro tak to z pamięci odtworzę pytanie zasłyszane kiedyś tam na wykładzie z fizyki:
Dr X : pytajcie nie ma głupich pytań
Student : Panie doktorze, jeśli stanę na szynach i złapię się za trakcję to pojadę jak tramwaj?
kilkanaście stanowią liczby zawarte w przedziale domkniętym między 11 a 19.
Sens tego pytania raczej kojarzy mi się z forum dla 6 latków, a nie z badaniami w socjologii i chyba nie doszukiwałbym się głębszego sensu..
Widziałem tego posta już kilka dni temu i nawet nie przypuszczałem że ktoś będzie na niego odpisywał w dziale badań, ale skoro tak to z pamięci odtworzę pytanie zasłyszane kiedyś tam na wykładzie z fizyki:
Dr X : pytajcie nie ma głupich pytań
Student : Panie doktorze, jeśli stanę na szynach i złapię się za trakcję to pojadę jak tramwaj?