Marketing w oczach socjologów
Moderator: FrancisBegbie
Marketing w oczach socjologów
Witam! Potrzebuję książek lub jakiś artykuł opisujący "na co socjologowie zwracają uwagę analizując marketing" (marketing jako forma komunikacji społecznej, współczesne relacje, więzi).
Dziękuję i pozdrawiam.
Dziękuję i pozdrawiam.
Bo w takich przypadkach trzeba czytać pomiędzy wierszami.
To ja może się pofatyguję i przytoczę fragment:
(...), a wtedy podmiot ma przed sobą problem społeczny: jak wpłynąć na tego osobnika, jakie pobudki wprowadzić w grę, aby go skłonić do (...) s. 197. Wstępu do socjologii
- ewidentnie problem socjologiczny według Znanieckiego to problem marketingowy.
Przy czym Znaniecki to kulturysta rozwijający teorię czynności, tak więc ma nieco inne wyobrażenie o socjologii niż większość ludzi.
W książce do marketingu Kotler "Marketing. Podręcznik europejski" znajduje się wzmianka o orientacji społecznej w marketingu, co też oznacza, że zachodzi tu relacja na poziomie analitycznym pomiędzy marketingiem a socjologię.
Co jeszcze...nie wiem czy to bardzo pasuje, ale może Benkley "Bogactwo sieci. Jak produkcja społeczna zmienia rynek i wolność?
Myślę, że nie ma stricte książki czy rozdziału, który opisywałby taką relację o którą Ci chodzi. Socjologia stanowi swojego rodzaju fundament dla marketingu i powiązanie jest bardzo duże, powiązań tych trzeba się jednak doszukiwać między wierszami czyli trzeba je wytłumaczyć (założyć) opierając się na przesłankach. Gotowego rozwiązania raczej nie ma.
To ja może się pofatyguję i przytoczę fragment:
(...), a wtedy podmiot ma przed sobą problem społeczny: jak wpłynąć na tego osobnika, jakie pobudki wprowadzić w grę, aby go skłonić do (...) s. 197. Wstępu do socjologii
- ewidentnie problem socjologiczny według Znanieckiego to problem marketingowy.
Przy czym Znaniecki to kulturysta rozwijający teorię czynności, tak więc ma nieco inne wyobrażenie o socjologii niż większość ludzi.
W książce do marketingu Kotler "Marketing. Podręcznik europejski" znajduje się wzmianka o orientacji społecznej w marketingu, co też oznacza, że zachodzi tu relacja na poziomie analitycznym pomiędzy marketingiem a socjologię.
Co jeszcze...nie wiem czy to bardzo pasuje, ale może Benkley "Bogactwo sieci. Jak produkcja społeczna zmienia rynek i wolność?
Myślę, że nie ma stricte książki czy rozdziału, który opisywałby taką relację o którą Ci chodzi. Socjologia stanowi swojego rodzaju fundament dla marketingu i powiązanie jest bardzo duże, powiązań tych trzeba się jednak doszukiwać między wierszami czyli trzeba je wytłumaczyć (założyć) opierając się na przesłankach. Gotowego rozwiązania raczej nie ma.