wizerunek superkobiety w reklamie telewizyjnej-licencjat
Moderator: FrancisBegbie
wizerunek superkobiety w reklamie telewizyjnej-licencjat
Witam
moim tematem pracy jest "wizerunek superkobiety w reklamie telewizyjnej w Polsce". Mam pewne przemyślenia odnośnie tego tematu, jednak problemem jest literatura ( odnośnie opisania syndromu superkobiety - skąd to pojęcie pochodzi, trochę historii).
Generalnie w pracy chcę poruszyć temat wizerunku kobiety, której zadania i oczekiwania wobec niej zmieniają się.
Kolejnym problemem, który nie wiem jak ugryźć jest badanie, które muszę wykonać , a dokładnie postawienie trafnych hipotez.
Może ktoś ma ochotę mi troszkę pomóc i może podrzucić jakieś pomysły - aby rozświetlić trochę umysł
moim tematem pracy jest "wizerunek superkobiety w reklamie telewizyjnej w Polsce". Mam pewne przemyślenia odnośnie tego tematu, jednak problemem jest literatura ( odnośnie opisania syndromu superkobiety - skąd to pojęcie pochodzi, trochę historii).
Generalnie w pracy chcę poruszyć temat wizerunku kobiety, której zadania i oczekiwania wobec niej zmieniają się.
Kolejnym problemem, który nie wiem jak ugryźć jest badanie, które muszę wykonać , a dokładnie postawienie trafnych hipotez.
Może ktoś ma ochotę mi troszkę pomóc i może podrzucić jakieś pomysły - aby rozświetlić trochę umysł
Szukałaś w necie czegoś o wizerunku kobiety? jeśli nie, to poszukaj mnóstwo tam tego jest
badania możesz zrobić wśród jakiejś grupki kobiet, i badać jak one postrzegają reklamy i kobiety w nich.
Hipotezy no np.:
1) Wizerunek kobiety w reklamie nie jest zgodny z jej rzeczywistym wizerunkiem.
2) Kobiety ogladajace reklame, próbują się identyfikować z paniami z reklam
3) Kobiety widząc reklamę znajdują u siebie kompleksy/niedoskonałości widząc świetną pania z reklamy
badania możesz zrobić wśród jakiejś grupki kobiet, i badać jak one postrzegają reklamy i kobiety w nich.
Hipotezy no np.:
1) Wizerunek kobiety w reklamie nie jest zgodny z jej rzeczywistym wizerunkiem.
2) Kobiety ogladajace reklame, próbują się identyfikować z paniami z reklam
3) Kobiety widząc reklamę znajdują u siebie kompleksy/niedoskonałości widząc świetną pania z reklamy
Małolata ?
jak Ci mało lata to se rozbujaj,
ja jestem młoda
My socjologowie, nie rozwiązujemy problemów lecz się nimi nudzimy. Gordon Allport
jak Ci mało lata to se rozbujaj,
ja jestem młoda
My socjologowie, nie rozwiązujemy problemów lecz się nimi nudzimy. Gordon Allport
Oj znajdzie się kilka reklam, w których można spotkać superkobietę np. reklama aviv-y ( pani zajmująca się 3 dzieci, gotująca i zmuszona wyjść coś załatwić ) łączenie obowiązków domowych ze sprawami pozadomowymi. Superkobieta to osoba, która jest wspaniałą żoną, cudowną matką i rewelacyjną pracownicą.... Cechą charakterystyczną jest to że bierze wszystkie zadania na siebie i chce być w nich doskonała..
Więc można się takich osób doszukać w reklamie, a nie patrzeć tylko na stereotypy
Więc można się takich osób doszukać w reklamie, a nie patrzeć tylko na stereotypy
- reggae_madrala
- **
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 1:00 am
Ostatnio natknęłam się na taką lekturkę: "Między płcią, a rodzajem" Teorie, badania, aplikacje. Chybicka Aneta red. tam przydałby Ci się rozdział o stereotypach nt. polskich kobiet, a jak wiadomo reklamy najczęściej bazują na stereotypach i uproszczeniach..
jeśli chodzi o "znanych socjologów", proponuję zajrzeć do Bourdieu, Foucaulta i przede wszystkim poszperać w tematyce gender! pozdr
jeśli chodzi o "znanych socjologów", proponuję zajrzeć do Bourdieu, Foucaulta i przede wszystkim poszperać w tematyce gender! pozdr
hmm... a ja bym się nie zgodził że to superkobieta, nic o niej nie wiem... wiem że chyba coś gotuje i chce wyjść z domu. Czy pracuje? reklama tego nie precyzuje, to że wie że formalnośc w Aviviei to " pikuś" świadczy jedynie że często odląda TV, albo czyta bilbordy - czyli może jest bezrobotna;)
Jak dla mnie to wygląda na wałkowany w milionie prac temat wizerunku kobiet w reklamie, tyle że trochę zmodyfikowany.
Nadal jestem ciekaw zestawu reklam, bo rozumiem że znasz wiele reklam z superkobietami i dlatego podjełaś się takiego tematu...
Jak dla mnie to wygląda na wałkowany w milionie prac temat wizerunku kobiet w reklamie, tyle że trochę zmodyfikowany.
Nadal jestem ciekaw zestawu reklam, bo rozumiem że znasz wiele reklam z superkobietami i dlatego podjełaś się takiego tematu...
oczywiście można się przyczepić do szczegółów w każdej reklamie ( a gdzie mąż pani z reklamy AVIVY - z kolegami na piwie ) Sama musi podołać opiece nad 3 dzieci ( a uwierz nie jest to prosta sprawa )i tu odwołam się do fragmentu tekstu Joanny Bator, autorki „Wizerunku kobiety w reklamie telewizyjnej” reklama nie portretuje rzeczywistości, ale sprzedaje wyobrażenie na temat tego, jak powinno wyglądać udane życie, a więc i udana kobieta i mężczyzna doskonały.
Może widziałeś reklamę społecznościową, w której rodzice po pełnym zadań dniu znajdują czas żeby poczytać wieczorem dzieciom?
A tak na marginesie, to dopiero podjęłam ten temat i próbuję się z nim zmierzyć więc nie musisz gasić w ten sposób we mnie zapału do pracy
Może podrzucisz mi jakieś fajne reklamy zamiast krytykować
pozdrawiam[/i]
Może widziałeś reklamę społecznościową, w której rodzice po pełnym zadań dniu znajdują czas żeby poczytać wieczorem dzieciom?
A tak na marginesie, to dopiero podjęłam ten temat i próbuję się z nim zmierzyć więc nie musisz gasić w ten sposób we mnie zapału do pracy
Może podrzucisz mi jakieś fajne reklamy zamiast krytykować
pozdrawiam[/i]
- reggae_madrala
- **
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 1:00 am
Wcale nie krytykuje, ja taki jestem:)
Nie ukrywam że jestem sceptyczny bo jak sama widzisz temat jest opisany z każdej strony..
Kobieta w reklamie ma problemy ze wdęciami i wątrobą, bardzo ważne są dla niej włosy, zawsze ma ze sobą Perłę Woolitee(często nawet 1,5 l ),odkrywa " szybkie dania" i decyduje o tym co je rodzina oraz nowy trend : ma męża który nie wie że jest chory, a jak już jest to nie wie czym się leczyć .Więc, jaki % tych reklam przedstawia "superkobiety"?
Rozumiem że chcesz jakoś badać wizerunek superkobiet.. czyli będziesz miała z 15 reklam o które będziesz pytać respondentki(ów)?
Nie chcę gasić w Tobie zapału. Jak przejrzysz forum to zobaczysz ile razy podejmowano temat kobiet w reklamie, chyba nawet ktoś analizował bilbordy z kobietami..Cóż mam nadzieję że odkryjesz coś nowego o czym nie wiemy
PS. Mój przykład kobiet w reklamie jest jednostronny, więc nie bierz go na serio:)
Powodzenia
Nie ukrywam że jestem sceptyczny bo jak sama widzisz temat jest opisany z każdej strony..
Kobieta w reklamie ma problemy ze wdęciami i wątrobą, bardzo ważne są dla niej włosy, zawsze ma ze sobą Perłę Woolitee(często nawet 1,5 l ),odkrywa " szybkie dania" i decyduje o tym co je rodzina oraz nowy trend : ma męża który nie wie że jest chory, a jak już jest to nie wie czym się leczyć .Więc, jaki % tych reklam przedstawia "superkobiety"?
Rozumiem że chcesz jakoś badać wizerunek superkobiet.. czyli będziesz miała z 15 reklam o które będziesz pytać respondentki(ów)?
Nie chcę gasić w Tobie zapału. Jak przejrzysz forum to zobaczysz ile razy podejmowano temat kobiet w reklamie, chyba nawet ktoś analizował bilbordy z kobietami..Cóż mam nadzieję że odkryjesz coś nowego o czym nie wiemy
PS. Mój przykład kobiet w reklamie jest jednostronny, więc nie bierz go na serio:)
Powodzenia