Problem - metodologia !!!
Moderator: FrancisBegbie
Ale niestety nie mogę zrobić badań o tych wyborach samorządowych czy też prezydenckich, temat mam o prezydenckich 2005r. Może zrobić taką małą ankietę pytającą wyborców co tak naprawdę lubią w kandydatach, co jest dla nich ważne (dla kobiet, mężczyzn, słabo czy gorzej wykształconych, młodszych, starszych)? A mam takie pytanie, ile minimalnie pytań może być w ankiecie? Dzięki, pozdrawiam.
Szczerze, to nie wiem co Ci to da.. w Twoim przypadku to albo zmienisz temat i zrobisz badania, albo wyciągniesz od promotora co go zadowoli i tak też zrobisz.
Ankieta powinna mieć min. 20 pytań, chociaż osobiście nie lubię schematów
no i ten rok 2005, kto coś pamięta? Chyba że trochę przeformułujesz temat i zbadasz elementy marketingu które najbardziej zapadają w pamięć, wtedy musiałbyś rozszerzyć zakres czasowy..sam nie wiem dla mnie wszystko przemawia za zmianą tematu..
Ankieta powinna mieć min. 20 pytań, chociaż osobiście nie lubię schematów
no i ten rok 2005, kto coś pamięta? Chyba że trochę przeformułujesz temat i zbadasz elementy marketingu które najbardziej zapadają w pamięć, wtedy musiałbyś rozszerzyć zakres czasowy..sam nie wiem dla mnie wszystko przemawia za zmianą tematu..
Niestety nie mogę zmienić tematu, ponieważ jest już za późno do oddania pracy został mi tylko miesiąc. Problem w tym, że w ciągu 1,5 miesiąca z panią promotor nie było ani jednego spotkania i nie miał żadnej osoby zaufanej by pomogła mi w rozwiązaniu mojego problemu. Kiedy promotorka zatwierdzała temat, mówiła, że nie musimy robić badań, ale jakieś 2 miesiące temu nagle zakomunikowała, że badania muszą znaleźć się w pracy. Za tydzień mam z nią tak naprawdę ostatnie spotkanie przed oddaniem pracy. Chyba zaryzykuje i postąpię tak jak napisałem w poprzednim poście.
-
- *****
- Posty: 596
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 2:00 am
Nie wiem czy to istotne, ale ja bym nie robił badań ale skorzystał z gotowych opracowań, które są dostępne w sieci (raporty, prezentacje) z różnych instytutów badawczych i podpiął pod swoją pracę. Uzasadnienie proste, już 5 lat po wyborach i do tego nie masz żadnych realnych szans wykonać tych badań rzetelniej... a analiza danych zastanych, to też część empiryczna.
Nie ma co się oszukiwać, powiedz tej durnej, zadufanej w sobie promotorce, że to jest tylko strata czasu(własnego i respondentów) i nie ma żadnego racjonalnego argumentu za tym, żeby robić te badania.
1. to poziom licencjatu
2. projekt badawczy już zapewne robiłaś w swojej karierze studenckiej
3. jaki jest sens robić badania nt. mało istotnych wydarzeń z dzisiejszej perspektywy.. i to w bardzo ograniczony sposób (czasowy, pieniężny i infrastrukturalny).
Nie ma co się oszukiwać, powiedz tej durnej, zadufanej w sobie promotorce, że to jest tylko strata czasu(własnego i respondentów) i nie ma żadnego racjonalnego argumentu za tym, żeby robić te badania.
1. to poziom licencjatu
2. projekt badawczy już zapewne robiłaś w swojej karierze studenckiej
3. jaki jest sens robić badania nt. mało istotnych wydarzeń z dzisiejszej perspektywy.. i to w bardzo ograniczony sposób (czasowy, pieniężny i infrastrukturalny).
Witam! Postanowiłem spytać się jednego z moich wykładowców i zaproponował żebym pod tym raportem opisał również w skrócie jaką strategię wyborczą obrali Kaczyński i Tusk wobec danej kategorii. Już coś tam napisałem, mam nadzieję, że dobrze. Wiem, że moją metodą badawczą będzie "analiza istniejących danych statystycznych". Ale jakoś nie mogę wymyślić problemów i hipotez badawczych. Co proponujecie? Pozdrawiam.
To są takie tabele z wynikami w procentach, na kogo głosowali np. kobiety i mężczyźni, poszczególne kategorie wiekowe i wykształcenie. Pod każdą tabelą mam opisane, jakie strategie mogły przyczynić się, że dany kandydat wygrał w danej kategorii (np. w najstarszej grupie wiekowej). Rozmawiałem z promotorką i ogólnie powiedziała, że nie jest źle, ale trzeba nałożyć jakieś poprawki. Problemy i hipotezy miałem złe, metodę dobrą, choć wskazała żebym napisał coś o wtórnej analizie. Pozdrawiam.
Wiem że robię Ci trochę "pod górkę" , ale może porównaj strategie z tym z 2010 r. Napisałeś że masz tabele i pewną analizę strategii przyporządkowaną do zwycięskich kampanii w zależności od np wieku, może warto trochę się posprzeczać z tymi analizami, może podobne działania nie przynosiły sukcesu w 2010 r.? Nie będziesz musiał nic zmieniać w temacie i dotychczasowej pracy, ale postawisz hipotezy przeciwstawne do w/w analiz i jeżeli istnieją solidne przesłanki, że analizy były obarczone błędem to kampanie( przy całej jej inności) z 2010 użyjesz jako argumentów.
Chciałbym abyś uniknął sugerowania się zawartymi opisami, analizami itp i nie dostosowywał do nich hipotez..Jeżeli masz na to ochotę, jeżeli nie, napisz co zakwestionowała promotorka..pomyślimy..
Chciałbym abyś uniknął sugerowania się zawartymi opisami, analizami itp i nie dostosowywał do nich hipotez..Jeżeli masz na to ochotę, jeżeli nie, napisz co zakwestionowała promotorka..pomyślimy..
-
- *****
- Posty: 596
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 2:00 am
Najpierw bym przejrzał dokładnie raporty, które mają być użyte. Następnie przejrzał literaturę i materiały, z których wynikać będzie teoria pracy (bądź najpierw teoria później badania...).
Z ww. łatwo jest (a na pewno znacznie łatwiej) określić problemy i hipotezy. Jeżeli będzie już bardziej pogłębiony problem wówczas można zastanawiać się nad solidnymi problemami i hipotezami, bez oglądu jest ciężko.. Można wróżyć, ale równie dobrze można wróżyć o pogodzie..
Nie jest to uszczypliwość, ale zachęta do innego spojrzenia na temat znacznie Ci to pomoże w pracy nad jego opracowaniem .
Z ww. łatwo jest (a na pewno znacznie łatwiej) określić problemy i hipotezy. Jeżeli będzie już bardziej pogłębiony problem wówczas można zastanawiać się nad solidnymi problemami i hipotezami, bez oglądu jest ciężko.. Można wróżyć, ale równie dobrze można wróżyć o pogodzie..
Nie jest to uszczypliwość, ale zachęta do innego spojrzenia na temat znacznie Ci to pomoże w pracy nad jego opracowaniem .