Problem z hipotezą

forum poświęcone pracom (lic./mgr), kolejnym etapom pisania pracy, dyskusjom na ich temat, zbieraniu informacji na temat źródeł i planów pracy oraz zbieraniu i analizowaniu danych przy użyciu SPSS, EXCEL

Moderator: FrancisBegbie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dissnej
**
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 14, 2008 1:00 am

Problem z hipotezą

Post autor: dissnej »

Piszę pracę licencjacką na temat: "Internet jako medium reklamowe - rozwój reklamy online". Nie przeprowadzam żadnych badań, pracę opieram na danych zastanych. Mimo wszystko mój promotor wymaga postawienia hipotezy badawczej. Zupełnie nie wiem jak powinna brzmieć. Macie jakieś pomysły? Pomóżcie plisssssssss...
mac77
****
Posty: 291
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 1:00 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: mac77 »

Wybacz..czy jest to praca z socjologii?
Może napisz w skrócie jakimi dysponujesz danymi,a wtedy poszukamy hipotezy..
W samym temacie masz już "rozwój"..więc pewnie wartość końcowa - wartość początkowa pokaże skalę, możesz to odnieść do innych mediów, ale nadal brakuje mi tu socjologii :neutral:
Awatar użytkownika
dissnej
**
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 14, 2008 1:00 am

Post autor: dissnej »

Tak z socjologii. Celem pracy jest przedstawienie możliwości jakie daje Internet w reklamowaniu produktów i usług ze względu na specyficzne własności jakie posiada oraz charakterystyka poszczególnych form reklamy sieciowej, jej skuteczność i efektywność. Ogólnie w pracy znajdą się dane odnośnie dostępu do sieci, rynku reklamy, postrzegania i skuteczności reklamy online itp.
mac77
****
Posty: 291
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 1:00 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: mac77 »

teraz tym bardziej wyglada jak wycięta z marketingu ;)
Hipoteza musi być sprawdzalna, jeśli postawisz hipotezę dotyczącą takiego czy owego wpływu reklam na użytkowników, musisz mieć dane dotyczące wyniku kampanii, to że reklama jest zabawna nie znaczy że skuteczna, więc napewno warto zastanowić się czy dostaniesz takie dane. Warto poszukać produktów/usług które są reklamowane tylko w sieci i zestawić je z podobnymi które są reklamowane tylko w TV, na tej podstawie postawisz dowolnie brzmiącą hipotezę za lub przeciw, dodatkowo wskazując schyłkową tendencję jednego lub drugiego medium.
Brakuje mi danych dotyczących użytkowników, co robią kiedy widzą reklamę?
zamykają okienko? oglądają? zostawiają swoje dane na portalach ponieważ oczekują newsletterów?oczekują reklam dotyczących ich zainteresowań?
no coż powodzenia..
ODPOWIEDZ