rodzaje wywiadów socjologicznych

forum poświęcone pracom (lic./mgr), kolejnym etapom pisania pracy, dyskusjom na ich temat, zbieraniu informacji na temat źródeł i planów pracy oraz zbieraniu i analizowaniu danych przy użyciu SPSS, EXCEL

Moderator: FrancisBegbie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jariska
*

rodzaje wywiadów socjologicznych

Post autor: Jariska »

Witam!
Zarejestrowałam się na tym forum, licząc na Waszą pomoc, ponieważ jestem totalnie załamana- studiuję kierunek humanistyczny (nie socjologię) i zadali nam do napisania pracę na temat rodzajów wywiadów socjologicznych. Nie byłoby w tym nic trudnego, gdyby nie fakt, że w bibliotekach wszystkie książki na temat wywiadów socjologicznych są wypożyczone, poza jedną- w niej opisano wywiad konfrontacyjny, zogniskowane wywiady grupowe (fokusy), wywiad narracyjny, wywiad dyskursywne, wywiad faktograficzny, wywiad konceptualne. Przeglądałam godzinami Internet iii... wszystko mi się pomieszało- na każdej stronie jest napisane co innego, nie ma nigdzie wymienionych wszystkich tych rodzajów wywiadów, co w tej książce, tylko pojedyncze + jakieś inne (np. wywiad kwestionariuszowy, swobodny)... Nie mam pojęcia co robić., który podział jest właściwy, o który powinnam napisać. Totalnie się załamałam, bo od tej pracy (i tego jak ją przedstawię ustnie) zależy moja ocena końcowa i sytuacja z tego przedmiotu. Babka nic nam nie wyjaśniła- kazała szukać w książkach, również tych napisanych w innych językach i dała mało czasu na ogarnięcie materiału (mam przedstawić temat w czw.- w tym pracę pisemną z bibliografią i ustną mniej więcej na 2 strony A4).

Dlatego proszę Was o pomoc... żeby ktoś pokierował mnie w dobrą stronę abym mogła ruszyć z pracą pisemną.
mac77

Post autor: mac77 »

Witaj,

Wywiady możesz podzielić na kilka kategorii, dodatkowo możesz się spotkać z różnym nazewnictwem, zależy kto co czytał, albo na czyje wykłady chodził :)
1. w/g stopnia standaryzacji
- niestandaryzowany( wolny, swobodny, nieskategoryzowany)